Fontos tudnivalók
A vásárlás/beépítés előtt győződjön meg róla, hogy a szabvány szerinti és megfelelő kapacitású gáz- és elektromos, valamint a füstgáz-elvezetési csatlakozási lehetőség rendelkezésre áll. Az üzembe helyezés előfeltétele a megfelelő szakképesítéssel rendelkező kivitelező szerelési nyilatkozata, az EPH jegyzőkönyv, illetve leválasztó kapcsoló beépítése.
A készülék üzembe helyezése előtt a fűtési hálózatot gondosan át kell mosni, a rendszerből a szennyeződéseket el kell távolítani. Az előremenő vezetékbe légleválasztó, a visszatérő vezetékbe a kazán elé mágneses iszapleválasztó beépítése javasolt. Padlófűtés esetén oxigéndiffúzió-mentes cső használata kötelező, ennek hiányában a rendszert a készülékről hőcserélővel le kell választani.
Melegvíz-tároló csatlakoztatása esetén használati meleg víz (HMV) oldali biztonsági szerelvény-csoportot kell beépíteni, emellett a jelentős vízveszteség elkerülése érdekében javasolt HMV-tágulási tartály alkalmazása.
Kérjük, minden esetben tartsa be a használati utasításban foglaltakat!
Jótállási feltételek
Tájékoztatjuk, hogy készülékére a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletben meghatározott kötelező jótállás vonatkozik, melyet a termék magyarországi forgalmazója (továbbiakban: Vállalkozásunk) az alábbiak szerint biztosítja.
- A termék gyártója: BAXI S.P.A. 36061 Bassano Del Grappa Italy Via Trozetti 20. www.baxi.it
- A termék forgalmazója: Szido Kft. (2700 Cegléd, Külső-Kátai út 35/A., Telefon: 06 53 316 470, szido-info@gepesz.hu)
- Szervizközpont: Szido Kft. (2700 Cegléd, Külső Kátai út 35/A, 06 53 500 206, szerviz@gepesz.hu)
- A jótállási idő a vásárlástól számított 3 év.Amennyiben az üzembe helyezés a vásárlás időpontjától számított 6 hónapon belül megtörténik, a jótállási idő kezdete az üzembe helyezés időpontjától számítandó. Egyes készülékekre a forgalmazó 5 éves kiterjesztett jótállást biztosít, aminek feltételeiről a https://gepesz.hu/baxi/jotallas.php oldalon tájékozódhat.
- A jótállási jogokat a termék tulajdonosaként a vásárló (továbbiakban: Fogyasztó) választása szerint az eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a szakszerviznél közvetlenül is érvényesítheti. A PTK 8:1. § (1) 3. szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- A fogyasztó a jótállási igényét a vásárlási bizonylattal és az arra felhatalmazott szakszerviz általi üzembe helyezés igazolására alkalmas módon kitöltött dokumentummal (pl.: jótállási jegy, munkalap) érvényesítheti.
- A jótállás alapfeltétele a készülék szakszerű üzembe helyezés és a legfeljebb 12 havonta történő karbantartása. Az ennek elmulasztásából eredő meghibásodásokra nem terjed ki a jótállás.
- Üzembe helyezést, karbantartást és javítást kizárólag a forgalmazó által feljogosított szervizek (továbbiakban: Szakszervizek) végezhetik. Az érvényes engedéllyel rendelkező vállalkozások aktuális listáját az értékesítőtől vagy a szervizközponttól igényelheti, illetve a https://gepesz.hu/baxi/jotallas.php címen megtalálja.
- Az üzembe helyezés, beszabályozás, karbantartás és nem jótálláson alapuló javítás tekintetében a Fogyasztó szerződik a Szakszervizzel, saját költségén.
- A vásárlástól számított 6 hónapnál tovább tárolt használaton kívüli készülék üzembe helyezésekor a készüléken egy megelőző ellenőrzést és/vagy karbantartást kell elvégeztetni, ennek tényét a Szakszerviz a megjegyzés rovatban köteles feltüntetni. A megelőző karbantartás költsége a vásárlót terheli. Az ennek elmulasztásából eredő meghibásodásokra nem terjed ki a jótállás.
- A jótállás csak a rendeltetésszerűen használt készülékekre terjed ki.
- Ha a készülék az üzembe helyezéstől számított 3 munkanapon belül meghibásodik és a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor azt, amennyiben a Fogyasztó igényli, azonos típusú új készülékre kell kicserélni.
- Követelje meg az eladótól a jótállási jegy pontos kitöltését!
- A jótálláson alapuló javítási munkákat a soron következő javítási szelvény gondos kitöltésével kell dokumentálni, az üzemeltető az aláírásával igazolja a munka elvégzését és a javítási szelvény hibátlan kitöltését. A javítási szelvény kiváltható munkalappal is, amennyiben az tartalmazza a javítási szelvényeken feltüntetett adatokat.
- Amennyiben a vásárlás időpontja nem állapítható meg, a jótállás időpontjaként Vállalkozásunk a készülék Magyarországra érkezését tekinti vásárlási időpontnak.
- Kezelési útmutatótól eltérő használat (ha a Szervizközpont bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, nem eredeti alkatrész beépítése, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb a vásárlás után keletkezett okból, mint pl. az épületgépészeti rendszerből, vagy az elektromos hálózatból származó káros hatás) miatt bekövetkezett hibáért jótállást nem vállalunk. Az ilyen okból meghibásodott készülék javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli.
- Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha a Fogyasztó a hiba felfedezése után nem közli haladéktalanul a szakszervizzel a meghibásodást, illetve, ha egyéb módon nem tesz eleget a kárenyhítési kötelezettségének és ezzel további kárt okoz. A hiba észlelését követően két hónapon belüli bejelentett jótállási igényt haladéktalanul közöltnek kell tekinteni. A közlés elmaradásából eredő kárért a Fogyasztó felelős.
- Díjmentes kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha annak teljesítése lehetetlen, vagy ha a Vállalkozásunknak másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha a vásárló kijavítást kér, akkor Vállalkozásunk törekszik arra, hogy azt a bejelentéstől számított 15 napon belül elvégezze úgy, hogy a készülék használhatósága és értéke a hibátlan termékhez képest nem csökken. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- A kijavított készüléknél a jótállási időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a vásárló a készüléket rendeltetésének megfelelően nem használhatta.
- A készülék vagy 10.000 Ft eladási ár feletti alkatrészeinek kicserélése esetén a jótállási idő a kicserélt készülékre vagy alkatrészek-re vonatkozóan a kicserélés időpontjától számított további 1 év. Ezt a körülményt a szerviz a jótállási jegyen köteles feltüntetni.
- Amennyiben a készüléket helyben nem lehet megjavítani, a szakszerviz gondoskodik a műhelybe való szállításról.
- Ha Vállalkozásunk a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy a kijavítást, kicserélést a vásárló érdekeire is tekintettel megfelelő határidőn belül nem tudja elvégezni, vagy a vásárló kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő joga megszűnt, a vásárló arányos árleszállítást kérhet, vagy a hibát Vállalkozásunk költségére mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A jótállás a vásárló törvényből eredő szavatossági jogait és azok érvényességét nem érinti.
Jogszabályi háttér:
- A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (PTK)
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
- Forgalmazó a jótállási feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az érvényes jótállási feltételekről tájékozódhat a https://gepesz.hu honlapon.
- Jogvita esetén a Ptk. vonatkozó szabályai az irányadóak. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
- Adatkezelési tájékoztatónkat itt érheti el: https://gepesz.hu/adatkezeles